Neuromarketing. Pentru cine?
Un echipament de imagistica prin Rezonanta Magnetica Functionala (fRMI) costa de la 500.000 USD la 3 milioane de USD. Si la banii astia masoara doar variatiile de flux sanguin.
Si cum un danez deja foarte cunoscut, Martin Lidstrom, a convins corporatiile sa investeasca 7 milionae USD intr-un studiu (cu fRMI) despre cum luam deciziile de cumparare, a publicat ulterior intr-o carte “BUY.OLOGY”. Sia convins gunevrnul american ca reclama la tigari e “degeaba”.
Cu putina minte (irationala- sic!) si mult mai putin bani, comunitatea NLP si-ar putea inchiria/cumpara un asemena echipament pentru a demonstra acuratetea miscarile oculare (Eye Cues) prin care poti identifica cu o precizie foarte buna strategiile oamenilor legate de amintiri sau creativitate senzorial sau lingvistica. Cu toata sinestezia implicita.
“BUT” NLP are la baza o epistemologie testata experimental pe cateva sute de mii de oameni si “voit” dez-indoctrinata universitar-stiintific. Si nu se “imbranciupeste” (R. Queneau) in dezbateri universitar doctrinar- stiintifice. 🙂
Inca ma intreb ce s-a ales cu studiul lui Libet care demonstra cu mult inainte de RMN ca de fapt deciziile de actiona le luam cu mult timp inainte la nivel neconstient (minim 0,5-0.7 secunde) iar Eu, constientul, sunt doar informat despre actiune; si ce s-a ales de tot ce practicam de jumatate de secol in NLP legat de memoria senzoriala si sinestezie, comunicarea metaforica (Lakoff) si specific multisenzoriala, etc.
Cum directorii de maketing au nevoie de un upgrade LOGIC, ce cred ei ca ar compensa lipsa de creativitate (TomPeters! cineva?) sau gandirea divergenta (deBono! cineva?) sau tot Magic & Power of NLP, au gasit un semipreparat special pentru ei si cativa advertiseri fara har,i-au dat o aura de Neuroscience numindu-l Neuromarketing si un varf de lance promotional intr-o carte-blog-film numit “BUY.OLOGY”.
Cum se plateste bine (tigaretisti??), Nilsen Research introduce evident CONSUMER NEUROSCIENCE.
Cum pentru multi e o noutate, va las sa rasfoiti un rezumat mai jos sau sa cumparati cartea de aici (47 lei). Nu de alta dar sa avem ce discuta la viitoarele START BBU.
Si replica Societatii Civile ?!
In anii 90 “parintele”marketingului E. Bernays spunea (dupa ce convinsese femeile ca e la moda sa se apuce de fumat):
Azi putem face ceva pentru contraofensiva sociala. Anti /Pro NeuroMarketing !!
Si putem incepe cu un NeuroMarketing Personal. Adaptat, evoluat, socializat, personalizat pentru fiecare fiinta umana, CoEvolutiva.